Dienstverlenende partner

Een dienstverlenend partner van AFAS is een organisatie met minimaal vijf gecertificeerde AFAS specialisten die (structureel en als hoofdactiviteit van hun dienstverband) bij gezamenlijke AFAS Software-klanten werkzaamheden in en rondom de software van AFAS verrichten. Deze specialisten worden AFAS Experts genoemd. Dienstverlenende partners kiezen in samenwerking met AFAS voor een specifieke branche, waarin zij zich begeven. Om toe te treden als dienstverlenend partner is een akkoord over het samenwerkingsverband nodig, naast de al vijf gecertificeerde AFAS experts die in dienst zijn. Elke dienstverlenend partner kan altijd contact opnemen voor vragen en of kansen met de afdeling Succesmanagement. Dit kan eenvoudig via het partnerportal. 

Samenwerking en verwachtingen

Als Dienstverlenende partner heb je een dienstverlening die goed aansluit bij de software en visie van AFAS.  Om een goede samenwerking aan te gaan is het goed om aan te geven wat je van AFAS kunt verwachten. 

  • AFAS zorgt voor een partnerportaal waar alle afspraken, vragen en overige informatie terug te vinden is. (daar zit je nu 😁)
  • AFAS organiseert specifieke en algemene evenementen met als doel elkaar beter te leren kennen en om de verbinding en samenwerking tussen partners te faciliteren.  
  • Als partner krijg je een vermelding op de AFAS partnerwebsite, zodat de dienstverlenende partner makkelijk vindbaar is.
  • De gecertificeerde AFAS experts, die in dienst zijn, kunnen zich kosteloos inschrijven voor AFAS cursussen. 
  • Specifieke trainingen voor de medewerkers van de dienstverlenende partner: AFAS Skills (Sales & consultancy), kan worden aangevraagd.
  • Een aantrekkelijke korting van 20% op het AFAS Succesbeheer Traineeship.
  • Indien AFAS vragen vanuit klanten ontvangt, waarbij de dienstverlenend partner de perfecte oplossing kan bieden, zal AFAS de dienstverlenend partner altijd aanbevelen dan wel informeren.
  • AFAS Support monitoort alle door partners, namens klanten ingestuurde incidenten op kwaliteit en aantallen. Wanneer dit afwijkt van het gemiddeld, zullen we je helpen om dit op te lossen. 

Vanuit AFAS hebben wij ook verwachtingen van de dienstverlenend partner.

  • Het blijvend hebben van meer dan vier gecertificeerde AFAS Experts.
  • Het jaarlijks insturen van minimaal 5 referenties per gecertificeerde expert.
  • Proactief contact richting AFAS indien een klant een uitdaging heeft, verminderd tevreden is en alle andere bijzondere gevallen welke mogelijk invloed hebben op de algehele tevredenheid van de AFAS klant. 
  • Absolute borging van alle projectactiviteiten inclusief klanttevredenheid.
  • Het samenwerken met de klant via SIMPLR, zodat zowel de klant als de partner altijd inzicht heeft in de voortgang van het project en de uit te voeren werkzaamheden.
  • Het naleven van de gedragscode. 

Beëindiging

De Partnerovereenkomst  kan met dezelfde termijn als een normale overeenkomst opgezegd worden. AFAS behoudt zich het recht voor de Partnerovereenkomst per direct (met een gedegen onderbouwing) te beëindigen.

  • Niet betalen van de facturen.
  • Het niet naleven van de gedragscode.
  • Minder dan 5 gecertificeerde experts in dienst hebben om de klanten te voorzien in kwaliteit en continuiteit