Dat is de kernzin van ons medewerkershandboek. Geen dik boek vol regels, maar één zin waarmee we hopen te vatten wat de kern zou zijn van je dagelijks werk. Regels maken harteloos en hersendood, oftewel je gaat niet meer zelf nadenken en volgt blind de regels of je zoekt juist de randjes van de 'wet' op. Daar houden we niet van en daar wordt onze onderlinge relatie ook niet beter van. En omdat we jullie ook een beetje als medewerkers van AFAS zien willen we je vragen deze zin steeds in het achterhoofd te houden in je dagelijks werk met AFAS en haar klanten.
In het kader van de AVG/GDPR willen we hier jullie aandacht nog eens extra voor vragen. Loop intern je processen nog eens goed na en stel jezelf eens de volgende vragen: Welke gegevens van je klanten heb je en bewaar je? Is dat nodig en hoe veilig zijn die gegevens? Als je koppelingen met Profit maakt welke gegevens gaan dan over de 'lijn', is dat nodig? Worden die gegevens nog tijdelijk elders opgeslagen? Bij welke organisaties heb je toegang Profit als Expert of Partner en ben je (meewerk)gebruiker en is dat nog nodig? Heb ik nog exports of analyses op mijn laptop staan met klantgegevens? Heb ik toestemming om deze potentiële klant te benaderen met een commercieel voorstel?
We vinden het belangrijk dat bij AFAS deze processen goed zijn ingericht en willen jullie vragen hetzelfde te doen. In Profit hebben we verschillende functionaliteiten toegevoegd om dit strak te regelen. Benieuwd naar meer informatie hierover of wil je het webinar 'AVG/GDPR en Profit' nog eens terugkijken? Klik dan hier.
Heb je vragen of twijfel je? Neem dan contact op via marketing@afas.nl.