Screenen met Otentica

  •  Gecertificeerde koppeling
Diploma's, beroepskwalificaties, identiteitsgegevens en meer binnen enkele minuten geverifieerd

Categorie

HRM/Payroll

Productinformatie

Ga naar www.otentica.nl

Wat is pre-employment screening?

Pre-employment screening is kort gezegd een antecedentenonderzoek van sollicitanten en bestaande werknemers. Het doel van pre-employment screening is het beoordelen en verifiëren van de geschiktheid en betrouwbaarheid van kandidaten en het minimaliseren van risico's met betrekking tot fraude, diefstal, veiligheid en naleving van wet- en regelgeving.

Waarom screenen met Otentica?

Onderzoek toont aan dat sollicitanten vaak met valse gegevens komen om hun kansen te vergroten, variërend van het opsmukken van cv's tot ernstige fraude met diploma's, identiteit en beroepskwalificaties. Omdat bedrijven het moeilijk vinden om dit risico in te schatten, is een grondige screening voorafgaand aan indiensttreding essentieel om wangedrag op te sporen. Met Otentica wordt niet alleen de inwerktijd voor nieuwe kandidaten verkort, maar wordt ook de 'candidate experience' geoptimaliseerd door een volledig digitale, eenvoudige en gebruiksvriendelijke aanpak.

Via Otentica worden verschillende gegevens van de sollicitant opgevraagd en geverifieerd, waaronder:

  • ID-informatie (paspoort, rijbewijs, etc.)
  • Verificatie van opleiding en diploma's (DUO)
  • Professionele kwalificaties
  • Bankgegevens
  • Bedrijfsgegevens (Kamer van Koophandel & BTW)
  • Strafrechtelijk verleden (Verklaring Omtrent Gedrag)

Voor wie?

Otentica is de ultieme screeningoplossing voor elke organisatie. Ongeacht de sector kan Otentica worden gebruikt om personeel grondig te controleren. Naast het screenen van potentiële kandidaten kan het interessant zijn om huidige medewerkers te screenen bij functiewijzigingen, organisatiewijzigingen zoals fusies, gewijzigde persoonlijke situaties en nieuwe wet- en regelgeving. Op deze manier kunt je risicofactoren identificeren en personeelsdossiers up-to-date houden.

Over de integratie

De integratie met Otentica stelt AFAS klanten in staat om (toekomstig) personeel te screenen vanuit hun eigen AFAS omgeving. Dit verhoogt de efficiëntie, zorgt voor naleving van wet- en regelgeving en voorkomt versnippering van informatie binnen een organisatie (GDPR).

Video